24 April 2009

24th APril

today x der mood nk gi class.. but i need to go.. as amanah rakyat n negara dipikul..

n pegi nyer ke lec proj hari ni x rugi..

at least boleh la aku dakwah skit dlm kelas to coursemate aku..

dier mintak tgk tafsir quran english yang aku letak atas desk lecture hall seat tu..

n sedikit sebyk citer la pasal islam, christian n jew..

huhu..

biarpun mereka yang bergelar akhwat ni mengsupress diri untuk wat dakwah kat group pilihan...

aku tidak boleh membiarkan diri aku di supress oleh mereka..

biarlah aku sampaikan dakwah kepada masyarakat umum itu juga.. kalau mereka x nak..

sebab nanti akan dipersoalkan... kenapa kebenaran tidak sampai pada sekumpulan msykt kaffirun ini... apa aku nak jawab.. ? tak kan nak jawab sekadar.. sebab aku dah join jemaah a.b.c, jadi aku x leh menyebarkan islam itu pada kumpulan lain..
NO, it should never be that way..

ini jalan ku..
mengajak kepada Mu..

biarlah mereka meneglect diri ku..
membiarkan aku tanpa kerja dakwah..
sudah penat air mata mengalir mengenangkan nasib diri..

perlu aku bergerak proaktif..

biarkan mereka..

kerana islam ini pilihan ku...
ini jalanku..
aku pilih untuk mengajak kepada kebenaran..
biarpun masyarakat memandang rendah pada aku..
yang penting, darjat aku di sisi tuhan ku...
Rabbulalamin..

bismillah.. dengan namamu diri melangkah..

ikhlaskan diriku dalam setiap amalanku..
perkenankanlah Allah...permintaan hambaMu di sini bersendiri...

No comments: