21 April 2009

huuhuu....

manusia itu ibarat logam..
yang baik semasa jahiliyah, akan terbaik semasa islam..
sekiranya mereka faham..

______________________________________________

aku sedar sape aku...

bodoh, ngade2.. degil.. x boleh dipercayai.. x boleh diharap..

ya Allah...

bantulah diriku ini untuk ikhlas dalam beramal kepadamu..

ikhlas dalam segala perlakuan seharian aku..

biarlah aku diketepikan mereka.. kerana mereka itu juga manusia..

yang patut aku patuhi adalah Mu Allah...

mungkin hati aku dah kotor.. asyik pikir benda2 mengarut..

mungkin juga hati ini sudah tawar dengan talian hubungan yang dibina..

Ya Allah, Ya Rahman.. Ya Rahim..

Bantulah aku dalam membuat segala keputusan..

berikanlah aku furqan yang akan aku turuti untuk mencapai keredhaanmu..

ampunkanlah hambamu ini.. kerana tidak serik dari melanggar perintahMu..

aku tidak mahu jadi macam kaum saba'.. mahupun kaum2 yang terbinasa dahulu..

Ya Tuhan ku..

tetapkanlah aku di jalan yang benar.. jalan yang Engkau redhai..

leraikanlah ikatan yang aku lakukan bukan kerana Mu..

bantulah aku menjadi murabbi.. daie.. untuk melaungkan panjiMu Allah..

padaMu sahaja aku berserah..

O Allah.. air mata ini x pernah tidak mengalir setiap kali diri mengingatiMu..

bukan kerana diri sedih untuk berhadapan padaMu..

tapi hati ini tahu.. padaMu sahaja yang patut diri ini berserah..

diri ini meminta pertolongan.. mencurahkan segala dalam minda, dan jiwa..

sering kali diri ini dilupakan dari kebersamaan akhawat lain....

ya, diri tahu diri x layak bergelar akhwat.. tp tidak boleh kan mereka berkumpul akhawat diorg shj, tnp perlu ada diri ini... sebab kehadiran diri ini seolah2 menambhkn beban pada mereka.. n i really hate it..

semua akhwt yg ada, diingat oleh smua.. kecuali diri ini..

klu x dtg pun xper.. klu objktf pun nk merapatkan ukhuwah.. sebab diri semakin rasa dilarikan jauh dari pertalian ukhuwah ini...



No comments: