09 May 2009

at the serenity of the night to dawn in 9th May

bismillahirahmanirahim..

dh lm berhajat nk tulis.. biarpun slalu berdepan dengan laptop..
tangan enggan untuk masuk blog ni.. huhu

hari ni submission thermo assignment..
alhamdulillah.. segala puji bagi Mu Rabb, Allah Taala..
telah Engkau gerakkan hati-hati ini untuk bekerjasama menyelesaikan urusan dunia dengan mudah demi melaksanakan tanggungjawab yang lebih besar.. Kibarkan kembali panji islam di mata dunia..


Allahumma ..
Rabb ya Rahman, ya Rahim.. ya Álim.. ya Muhsi..
ghafirli Allah..ghafirli..
ampunkan hambaMu ini..
telah diriku persiakan segala amalan ku selama ini..
kerap kali berjanji ingin menjadi abid mu yang taat
berhajat menjadi orang yang menyampaikan kebenaran..
tapi..
telah aku langgar janji itu..
aku tidak amanah dalam perlakuan ku.. ampunkanlah hambaMu ini..
baru aku sedar.. kenapa selama ini aku dihalang dari melangkah setapak ke hadapan dalam amal dakwah ini..
amanah dan kejujuran adalah aspek yang penting untuk memikul tanggungjawab ini.. tapi itu yang aku x der..
maafkan diri ini..
ampunkanlah ya Allah..

2nd.
semalam aku berhajat untuk df sahabat2 di lygon..
tapi bila bersemuka.. kata2 x dpt nk diluahkan.. otak jadi blank..
adakah kerana niatku telah salah ketika hendak bertemu mereka..
maafkan hambaMu ini..
gagal dalam tugasan turunan rasulullah s.a.w.

3rd.
sejak akhir2 ini.. sakit di kepala kembali menyerang..
and bukan calang2.. smpi kadang2 tu terpaksa tahan diri sebelum air mata mengalir tahan sakit.. sebab tengah duduk kt tmpt awam.. i.e. comp_lab.
tp bila bersendirian, mmg x ditahan dh.. dibiarkan mengalir..

pastu, ditambah pulak dengan sakit pelik..
as if im vibrating.. dont know what causing it.. but it felt wierd and at the same time, cause me to be disturb in doing my work.. xtau nk la sakit ke aper.. but its certainly discomforting..

and today, the pain is now spreading to my lower abdoment (RHS).. and its really painfull.. x tau la apendiks ke aper.. huhu

Ya Allah.. Engkau sahaja yang tau kesakitan diriku..
dan aku tau, ia tidak sehebat mana pun sakitnya kalau dibandingkan dengan bedilan peluru, dengan kelaparan saudara2 ku di sana..
dan kalau nk dibandingkan dengan sakit nabi ayub, memang ape la sangt sakit diriku ini..
Forgive me for whining..
i should be grateful for i still have U in my life.. and i still am able to walk, to talk, to eat, to read..etc.. there is soo much ni'kmat u bestowed upon me, but i didnt realise it, and i did not thank U for it..

O Allah, my Lord..
if what causing my pain is the best for me, i accept it with an open heart..
as long as i know,u accept me as ur servant here despite my mountain high sins..

hari ni, (8.30am) ader rehlah daie..
patutker aku pergi..?
aku ni bukan daie.. x layak nak gelar diri daie pn..
klu ikut ape yg akh atiqi ckp hr tu.. klu dh pegang satu usrah pun x layak nk gelar diri daie..
aku ni lagi la..
usrah pun x pegang.. tajmik pun x..
df tu mmg la kena.. wajib sbg muslim..
huhu..
dengan assgmnts, oral, n sakit ni..
buat diri berbelah bagi nk pegi ke x..
klu aku pegi, kemudian sakit lg teruk, aku menyusahkan akhwat len..
tu aku x nk..
sbb nnt, orang asyik ingat aku sebgi orang yang sakit..
yang x der fungsi pun nk bagi keje ape2.. sbb dier slalu sakit..
klu aku x pegi..
cmne aku nk recharge diri ini balik..
I have promised to U, Allah.. to do everything possible to be Ur servant that has an honorable level at ur side..
help me to do so..

ok.. dr td x tdo..
nk tdo.. kang x bangun subuh..
................

No comments: