07 November 2009

hr ni smbt bday aku.. lagging sambutan sbb itu utk hri rabu nyer smbtn(kut)..
aku dah tau akan buat time u'..
tp yg aku x tau, akn dtg 2 org adik yg aku syg.. yes, yg aku syg krnNya..
dan aku x expect kwn aku pn akan ada..
ye, dia ckp dia 'owe me one'

tp, bukan smbutan yg aku nak..
tp mekasih pada smua yg sudi dtg..

aku x reti nk react cmne..
sbb aku mmg dh tahu akn ada..
klu ia nya dlm u', yes, aku boleh act surprise.. tp bila dh buat mcm tu.. ntah lah..

hr tu aku ckp x der org ingt..
aku x kisah dh,ingt x ingt bukan hak aku.. klu ingat,Allah yg beri ilham..
klu x ingat, manusia itu memang mudah lupa..

dan sekali lagi, bukan itu yang aku inginkan..
cukuplah sekadar ucapan yang lahir dari bibir..
aku bukan manusia yg boleh bercakap (communicate)..
tp aku suka mendengar..
jadi ucapan yg lahir dari hati itu lebih aku hargai..
dan itu bukan juga yg mampu aku lakukan pada org lain..

cukuplah klu sekadar mengakui tidak ingat, aku x kisah..
aku pn bukan ingat sgt..
aku pn sedar hati itu hari jd aku sbb adik aku di melb ini hantr msg ucapan..

dan aku pn melihat..menunggu.
siapa sebenarnya yang lebih kasih pada sahabat..
dan terbukti benar.. mereka yang bukan dalam trbyh itu lebih meraikan hari itu..
sehinggakan sanggup msg/sms hny melafazkn sekadar ucapan, biarpun sbnyr boleh shj menghtr menerusi ym or email or frenster or fbook..
tapi seperti yg dikatakan, bukan sambutan yg aku inginkan,
cukuplah sekadar ucapan sebagai tanda masih ada yang ingat diri aku..
bukan ingat untuk kata aku ni terkenal.. ntah, tapi sejauh mana kasih itu hanya keranaNya, atau perkenalan itu hanya sekadar tugasan yang dibawa..

hari yg tlh berlalu itu, aku pergi melawat saudara, sahabat, bukan utk sesiapa ingt hari itu hari jdku, tapi memang untuk aku menziarahi saudara yg tlh byk mengmbl berat ttg diri sejak awal thn dhl..
tp, aku yg x reti nk portray kasihku padanya..

n hari itu juga, dirumahnya, seorg kakak ucapkan pada diriku... aku tahu dia x ingt.. dn ada org ingatkan padanya, tapi sekurang2 nya dia acknowledge hari itu... mekasih kakak..

n mlm tu aku tau, akn ada yg dtg tuk smbt, tp aku tidak lagi punya 'mood' nk jupe org..
lantas, aku balik rmh sbnr aku, dan kemudian beransur ke uni dan menetap sehingga di'halau' oleh penjaga libry. lalu membw diri ke mussla..

ntah, aku tahu aku ni menyusahkan org je..

td pn ada tu ckp kt aku, aku ni menyusahkan org je..
sekurang2nya aku perlu melyn mereka yg hadir utk smbut hr jd ku...
bukannya bertindak dgn melambtkn urusan mereka..

iya.. aku ni x berguna..
mungkin terasa menyesal pd mereka yg dtg, kerna dtg tuk smbtan itu..
dan mungkin menyesal msk/beli mknn2 itu..

maaf.. aku bukan x hargai,
aku tahu semua itu hadiah ilahi menerusi kalian..
tapi.... ntah, ntah.. ntah..

hny kak mzln jer tahu bhw aku mmg x ske benda2 mcm tu.. td pn dier ckp, dier tau aku x ske perkr2 cm tu..
but at least, dia x put blame on me for not actin as i was suppose to..

dan iya, aku x lyk jadi adik sapa2,
aku x lyk jd saudara sapa2.
aku bukan daie..

x perlu lagi hiraukan diri aku..

aku tau, byk lagi adik2 yg tersyg yg lebih engkau suka utk bersama dari bersama diriku,
maka
pergilah.. pergi
ikatan saudara kita hny sekadar janji yg terpaksa dipatri atas satu paksi, jundiyah pada satu orgnsi..
ok, hati ini semakin bercelaru..

biarlah tiada yg kisah kannya.. mungkin dirasakan diri in hny sekadar memberatkan perkara yg remeh..
jika itu katamu, maka kn aku iyakannya shj..
aku dh mls nk bincg/bg tau pada org.. sbb bukannya mereka kisah pn..
ya, sering mengucapkan 'kita tanggung brsm'...
tp itu hnya ucapan...dan hny ucapan...
ok, kpl aku dh sakit.,
sakit memikirn hati yg pedih..
sakit kerna cahaya yg ada semakin memilaukan mata... dan akhirnya kan padam jua ditelan masa..

No comments: